• 10 dec 2017: forum version update. In case of issues use this topic.
  • 30 nov 2017: pilight moved servers. In case of issues use this topic.
Hello There, Guest! Login Register

Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen..
Hallo mede-forumgebruikers!

Allereerst: Respect, Kudo's, vijf sterren en wat al niet meer zij aan initiatief-nemer CurlyMo;
Ook veel dank Bram 1337, Koffie, en al die andere (min of meer regelmatige) bijdrage leveranciers.

Ik heb een la vol met afstandsbedieningen, op afstand bedienbare schakelaars, dimmer, weerstation, deurbel en nog een heleboel meer.
ooit heb ik een NODO gebouwd (een printje met zender/ontvanger en IR zender/ontvanger) die als shield bovenop een Arduino past.
Daar ben ik mee gestrand omdat het allemaal veel te technisch werd. Bovendien kreeg ik last van de remmende voorsprong; Ik had de boel nèt een beetje werkend en er werd overgegaan naar een andere versie print, waar ook weer een àndere Arduino (mega, ipv duemillenova) voor nodig was.

Ik heb talloze andere initiatieven bekeken en kom nu hier terecht.
Ziet er goed uit. Ik heb de postings op tweakers allemaal gelezen en...heb nog steeds het idee dat ik er (met wat moeite) nog wel iets van kan maken wat op chocola lijkt Tongue

Misschien...misschien wordt dit 't dan....Eindelijk.
( prijs staat me in ieder geval wel aanSmile )

Vergeef me als ik af en toe wat kritische vragen stel; Of domme vragen.
Maar ik ben een rookie. Een newbie.

Niet bang om van alles te proberen.
(Ik kan zelfs een beetje solderen.)
Maar met programmeren ben ik tot op heden niet verder gekomen dan BASIC en een beetje HTML (en uit een tijdschrift overtikken van code voor m'n C64)

Ik hoop dat jullie me willen helpen.
In ruil daarvoor kan ik aangeven wat newbies niet helemaal snappen.

OK 't is niet veel, maar misschien heeft CurlyMo er wat aan.
(Nogmaals respect voor het vele werk!)

Vraag èèn ( Smile ) :

Waarom is de Wiki en 't Forum in 't engels?

Groeten uit Hilversum,

RadioRon.

Reply
Quote:Waarom is de Wiki en 't Forum in 't engels?
Can you please post in English on the pilight forum. You can talk Dutch on tweakers.

Reply
@ radioron

For me the same.....
NODO Is not what it like to be....

I hope you have your input, so do i...
While my Englisch sucks...
I try...

And i hope i get pilight to work like the nodo....
Bud then o the friendly way....

See you on tweakers...

Reply
Maybe this explains it better:

Reply
Dutch is the best....
Is the ukraine much supported or spambots...?

Reply
Hi and welcome RadioRon.

I (personally) think it is only logic to communicate in English as much as possible to connect with a broader audience. For Dutch communications you can use the Tweakers thread.

I was also thinking that maybe it could be useful if someone started a thread in the Raspberry Pi subforum on XDA-Developers but I am not sure it will attract the right kind of user base that we want. It might help grow the user base though, or it might be better to wait for this until more protocols and features are implemented.

Reply
There is a Dutch RPI forum to..
There are tweakers to....

My englisch suscks realy hard....

Bud i hate the no message option on the Tweakersforum...

Is there no option for a special dutch corner in this forum.
Whe all lie dutch an whe are chauvinistisch enough...
When the pilight realy perfect is the other language will have the pilight and search in this forum .. When they need info..

Reply
LS,

threadstarter (me :-) ) introduced himself and gave a quick report on his experiences with 'domotica'.

I tried a lot but none was giving satisfaction.
I have a drawer full of not used anymore 'domotica' stuff.
I even made me a NODO (another Dutch initiative with a pcb-shield on an Arduino containing RF Sender/reciever and some IR leds/reciever) I'm good in soldering :-)

For the rest i'm a Rookie, a Newbie.
I kindly ask the members of the forum to help me in the future.

My first question was: 'Why is the WIKI and this Forum in english, and i got a reply.
I got send back to the dutch tweakers-net pages. I thought the wiki and this forum was a follow-up to the tweakers-net pages, but now i understand HERE is for the international and the Tweakers-net pages are for the dutch.

Sorry.

RadioRon.

Reply
Quote:I was also thinking that maybe it could be useful if someone started a thread in the Raspberry Pi subforum on XDA-Developers but I am not sure it will attract the right kind of user base that we want.
http://www.raspberrypi.org/phpBB3/viewto...it=pilight

It's also best referrer until now Smile

Reply

Forum Jump:

Browsing: 1 Guest(s)